Waarom is contentmarketing zo belangrijk?

      Geen reacties op Waarom is contentmarketing zo belangrijk?
Content is onmisbaar wanneer jij een eigen bedrijf bent begonnen of werkt binnen een bedrijf. Je zult er ongetwijfeld gehoord hebben wat content inhoudt en wat je ermee kunt doen. Hoe je content strategisch inzet en toepast is echter nog belangrijker. Door het toenemend aantal bedrijven – voornamelijk online – zul je met je content moeten opvallen om mensen aan te trekken en te binden. Maar waarom contentmarketing zo belangrijk is, leggen wij je uit!

Zichtbaar en vindbaar

Alvorens je mensen op je website of andere kanalen krijgt, is het natuurlijk belangrijk dat je eerst gevonden wordt. Goed geschreven content zorgt voor optimalisatie in Google, waardoor je dus hoger scoort dan je concurrent. Hierdoor ben je beter zichtbaar en vindbaar. Binnen het algoritme van Google zijn er een aantal factoren die deze score bepalen. Een online marketing bureau kan je helpen jouw website te optimaliseren voor Google.

Meer conversies

Op het moment dat iemand in contact komt met jouw bedrijf, is het belangrijk om interessante informatie te delen. Je wilt deze bezoeker immers over te halen om jouw product of dienst af te nemen. Dit moet natuurlijk niet te voor de hand liggend zijn, want het vertrouwen van jouw bezoeker moet eerst worden gewonnen. Het is het overwegen waard om jouw teksten te laten schrijven door een specialist, zodat je zeker weet dat het perfect is geschreven voor jouw gebruikers én de zoekmachines.

Content in verschillende fases

Zoals hierboven al kort aan bod is gekomen, is er een strategie nodig voor het schrijven van content. Binnen deze strategie worden de diverse fases van het aankoopproces doorlopen. Wanneer jij bijvoorbeeld op zoek bent naar een laptop, maar nog geen idee hebt welke laptop, dan zul je niet meteen de eerste laptop kopen die je online tegenkomt. In de praktijk ga je waarschijnlijk eerst op zoek naar meer informatie over de diverse laptops die bij jouw wensen passen. Ook in de fase dat je nog niet meteen iets wilt kopen, is er dus content nodig. Als bedrijf zijnde is het daarom belangrijk om precies te weten op welk moment iemand in welke fase van het aankoopproces zit, zodat hier passende content voor geschreven kan worden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *